Caner bey foruma hoşgeldiniz.
Sorularınıza gelirsek tasarruf sağlayabilmeniz için öncelikle aracınızdaki sorunları çözümlemelisiniz. sorunlu çalışan bir araçta tasarruf sağlamak zor.Lpgde kullanacaksanız çip veya başka bişey takmanız gerekmez. Ancak benzinde kullanacaksanız volo FS-2 çip veya dijital yakıt ayar cihazı kullanmanız gerekir. Volo çip araca takıldığında 200 km kalibrasyon süreci vardır. Bu süre sonunda yakıt tasarrufu sağlıyormu ölçüm yapabilirsiniz.Çip ile genelde %20-25 civarı tasarruflar sağlanmaktadır. Diğer dijital yakıt ayar cihazı kullanırsanız bu cihaz ile yakıt miktarını artırıp azaltmanız mümkündür. Aracın çekiş durumuna göre maksimum tasarruf veya yüksek performans daha düşük tasarruf şeklinde istediğiniz gibi ayarlayabiliyorsunuz. Bu cihazla performansı biraz düşk tutarak çipe göre daha yüksek tasarruf oranlarına erişmeniz mümkündür.
Erken yanma sorunu %100 hidrojenle çalışan motorlar için geçerli bir sorundur.%100 hidrojenle çalışan bir motor 3000 devirde çalışırken dakikada gereken hidrojen miktarı 500 litredir. Bu çok yüksek bir miktardır. Oysaki bizim motora dakikada verdiğimiz gaz miktarı 2000cc bir motor için 500mililitrenin altındadır. Haliyle bu kadar az gazda erken yanma sorunu oluşmamaktadır.Neden erken yanma oluşmuyor derseniz hidrojenin yanması için hava içerisindeki yoğunluğu minimum %4 olması gerekir.1000 devirde çalışan 2000cc bir motor dakikada 1000 litre hava tüketir.Bu motora 0,5 litre hidrojen verirsek oran olarak 1000 de 0,5 olmuş oluyor.Erken yanma sorunun başgösterebilmesi için bizim bu motora dakikada en az 40 litre hidrojen vermemiz gerekmektedir.
Hidrojen havadan 14,4 kat daha hafiftir. Bu doğru.Bu nedenle gazı hava filtresine değil emme manifolduna en yakın kısımdan veriyoruzki motorun emişiylede gaz sağa sola kaçmadan motora ulaşabilsin. Eğer hava filtresi direk karbüratör üzerinde ise filtrenin orta kısmından gaz verilebilir.Filtrede hava alma deliği dışında delikler, çatlaklar olmaması gerekir.
Dijital yakıt ayar cihazı benzinde kullanımda gereklidir. fiyatı 150 tl dir. araca uygun set L1B sistemidir.Fiyatı 550 tl dir.Montaj ücreti 200-250 tl civarıdır.montaj zorluğuna göre onu montaj yapan yer belirliyor.Toplamda 900 tl civarı maliyeti olur size.Tahmini tasarruf %25-35 aralığında olabilir.İstanbulda iseniz üsküdarda montaj yaptırabilirsiniz.Veya istanbul içi sizin bulunduğunuz yerdede montaj yapılabilir.Montajı yetkili yerlerimize yaptırmanızı öneririz.Sistem her nekadar basit olsada düzgün montajlanmaması halinde verim alamama gibi sorunlar olabilir.Ancak elektrik işinden anlayan biriside kullanım klavuzuna göre montaj yapabilir.
Tasarruf olayı şöyle. Aracınız yakıtı daha iyi yaktığı için aynı gazda daha fazla güç elde edebiliyorsunuz.Bu nedenle aynı güce erişmek için daha az gaz basmanız yeterli oluyor.Haliylede tasarruf sağlanıyor. Gaz ayarında değişiklik yapılmıyor. Gaz ayarında değişiklik yapılması hava yakıt oranı değerini bozduğundan tasarruf yapamamanıza neden olabilir.